جریمه «تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز» چقدر است؟

جریمه «تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز» چقدر است؟

تخلف «عبور خودروهای سنگین در ساعات غیر مجاز» 90 هزار تومان جریمه خواهد داشت.

به گزارش EDHA، سوم تیرماه با ابلاغ رئیس جمهور موقت میزان تخلفات رانندگی پس از چندین سال افزایش یافت. افزایشی با هدف بهبود نظم ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی و خسارات جانی و مالی ناشی از آن.

بر اساس نرخ جدید جرایم رانندگی، عبور یا انسداد «وسایل نقلیه سنگین (ظرفیت ناخالص 6.5 تن و غیره) و اتوبوس‌های فرعی» در معابر شهری، مراکز استان‌ها، معابر شهری و حاشیه معابر شهری ممنوع است مناطق 90 هزار تومان جریمه خواهند شد.

در عین حال اگر پلیس در ساعات غیرقانونی این خودروهای سنگین را ببیند، آنها را از رانندگی منع می کند.

این تخلف در شهرستان ها 60 هزار تومان جریمه می شود.

در ساعات شلوغی، تردد وسایل نقلیه سنگین به ویژه کامیون ها می تواند باعث بروز حوادث رانندگی و اختلال در تردد شود. بنابراین اینگونه خودروها باید از مسیرهای کمربندی اطراف شهر عبور کنند و اجازه ورود به معابر شهری را ندارند. در تهران تردد وسایل نقلیه سنگین از ساعت 6 صبح تا 22 ممنوع است و پس از آن تردد این خودروها در معابر مجاز است.

برای مشاهده آخرین آمار سایر تخلفات رانندگی اینجا را کلیک کنید.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جریمه «تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز» چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جریمه «تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز» چقدر است؟"، کلیک کنید.