هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان

هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان

EDHA:

بررسی نقشه های کوتاه و آتی اداره کل هواشناسی نشان می دهد که امروز و فردا در بعدازظهر و ساعات اولیه شب در استان های هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و مناطق جنوب شرقی فارس بارش در ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، بادهای شدید و خیزش گرد و غبار رخ می دهد.

در این مدت در برخی مناطق کمربند شمالی به ویژه در سواحل دریای خزر، در ارتفاعات شرقی البرز، سمنان، گلستان، مازندران، شرق تهران و در برخی مناطق خراسان شمالی بارش پیش بینی می شود. است

از یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده در برخی مناطق کمربند شمالی، در کوهستان ها و ارتفاعات البر جنوبی، در شمال غرب کشور، در مرکز و جنوب کشور بارش باران پیش بینی می شود. زاگرس و مناطقی از هرمزگان و کوه های کرمان.

در مناطق شرقی کشور تا پنج روز آینده در برخی مناطق مرکزی، در استان های واقع در رشته کوه های جنوبی البرز، در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید، افزایش گرد و خاک، کم دید و کم. کیفیت هوا پیش بینی شده است. در سه روز آینده دریای خزر و دریای عمان و امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

شرح سامانه اول: ادامه فعالیت ناپایداری موسمی به ویژه در بعدازظهر و یکشنبه موجی از عرض های بالاتر عبور خواهد کرد.

زمان شروع: جمعه 1303/05/19

زمان پایان: یکشنبه 21/05/1403

نوع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق و باد شدید در مکان هایی که باعث خسارت گرد و غبار می شود

حوزه اثر:

جمعه 1403/05/19: جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس و سایر استان های شرقی کهگیلوه، بویار احمد و چهارمحال بختیاری.

شنبه 1403/05/20: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، شرق و غرب و شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس و شرق کهگیلوه و بویار احمد.

یکشنبه 21/05/1403: جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق و جنوب شرق فارس، شمال آذربایجان شرقی، استان های آذربایجان غربی و اردبیل و گیلان، مازندران، تهران، البرز و ارتفاعات استان قزوین

تاثیر خطر: احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال جاری شدن آب، رعد و برق به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش می یابد. دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تاسیسات شهری و شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، سازه های زمینی و موقت، ارتفاع احتمال سقوط اجسام از و احتمال شکستن بوته ها و درختان کهنسال.

توصیه: عدم ایجاد چادر در حاشیه و خاکریز رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر، چرای حیوانات در رودخانه ها و ارتفاعات و پرهیز از تردد عشایری، اطمینان از استحکام، ساخت و ساز موقت سازه ها، پل های آبیاری، کانال ها و سدها، پرهیز از سم پاشی برگ و حشره کش ها در باغ ها و مزارع، برداشت محصولات، پوشش به مکان های قدیمی حرکت کنید، در عبور و مرور مراقب باشید و خودروها را در کنار ساختمان های نیمه ساخته و قدیمی پارک نکنید. درخت

شرح سیستم دوم: افزایش تدریجی فشار

مهلت: دوشنبه 22/05/1403

نوع خطر: وزش باد شدید و متوسط ​​همراه با گرد و خاک، در مناطق مستعد ریزگرد و احتمال وقوع طوفان شن (شرق کشور)

حوزه اثر:

جمعه 1403/05/19: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، یزد، اصفهان، تهران جنوبی، قم، مرکزی.

شنبه 20/05/1403: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، یزد، اصفهان، سمنان، قم، تهران مرکزی و جنوبی.

یکشنبه 21/05/1403: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، یزد، قم، اصفهان، تهران مرکزی و جنوبی.

دوشنبه 22/05/1403: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران، مرکزی، همدان، سمنان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان.

تأثیر ریسک: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تاسیسات شهری و شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، پیاده روها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستگی. گیاهان و درختان قدیمی

توصیه: از کویر نوردی خودداری کنید، در ترافیک جاده ای مراقب باشید، با گلایدر و هلیکوپتر حرکت نکنید، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، در فعالیت های کوهنوردی دقت کنید، در فعالیت های ساختمانی، ساختمان های ناقص و پارکینگ در کنار درختان کهنسال دقت کنید مسمومیت یا سمپاشی نیست. باغات و مزارع و استفاده از حفاظ بذر، بستن درب سالن های پرورش.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان"، کلیک کنید.