علت کمبود بلیت قطار چیست؟

علت کمبود بلیت قطار چیست؟

EDHA:

مثلاً اگر قصد دارید هفته آینده برای حج، تفریح ​​یا کار با قطار به مشهد بروید. به سادگی نمی توان یک هفته قبل از سفر بلیط تهیه کرد. و با مراجعه به سایت راه آهن یا سایت فروش بلیط، ممکن است درب بسته شود. بنابراین یک ماه قبل از سفر در ساعت اعلام شده از سوی شرکت قطار باید به سایت های پیش خرید قطار مراجعه و در ماراتن خرید بلیط شرکت کنید. یا در موارد محدود کنسل می شود و شما راضی به خرید می شوید.

اما دلیل نبود بلیت قطار در مسیرهای اصلی ترافیکی چیست و با توجه به اینکه ناوگان ریلی باید نقش بیشتری در سفرهای مردم داشته باشد. چرا نمی توان یک هفته یا چند روز قبل از سفر بلیط قطار تهیه کرد؟

جلال مختاری – مدیر روابط عمومی راه آهن در پاسخ به علت نبود بلیت قطار در برخی بزرگراه ها گفت. با توجه به ایمنی بالای قطار، آسایش و راحتی سفر و همچنین مناسب ترین قیمت. قطار در مقایسه با سایر روش ها، یعنی زمینی و هوایی، جذاب ترین گزینه حمل و نقل در بین مردم است.

وی افزود: به همین دلیل تقاضا برای سفر با قطار بسیار زیاد است و این تقاضا حدود ده برابر ظرفیت ناوگان قطار است. که در طول سال در دسترس است.

پیش فروش بلیط به مدت یک ماه

وی در پاسخ به سوال دیگری که مردم چگونه می توانند. بلیط سفر خود را یک هفته قبل از سفر تهیه کنید. وی گفت: راه آهن معمولا یک ماه بلیت می فروشد. و زمانی که پیش فروش شروع می شود، معمولاً به دلیل تقاضای زیاد برای سفر با قطار، همه بلیط ها در همان ساعات اولیه فروخته می شوند. لذا شهروندان برای خرید بلیت در زمان پیش فروش بلیت به سایت یا مراکز فروش مراجعه کنند. یا بلیط های خاصی ممکن است به صورت محدود لغو شوند. و امکان خرید مجدد آنها.

وی توضیح داد: چند ماهی است که راه آهن بر بلیت های صادر شده نظارت دقیق دارد. و اجازه سوار شدن به مسافرانی که بلیت هایی به نام های مختلف دارند را نمی دهد. این نظارت بر راه آهن طبیعتاً منجر به انباشت بازار سیاه شد.

مختاری گفت: در گذشته گاهی مسافران با بلیط دیگران سوار قطار می شدند. اما در حال حاضر فقط مسافران باید با بلیط صادر شده برایشان سوار قطار شوند.

اقتصاد ضعیف بخش مسافر ریلی

وی در پاسخ به این سوال که چرا با کمبود ناوگان مواجه هستیم، گفت: به دلیل اقتصاد ضعیف بخش ریلی مسافری، تفاوت قابل توجهی بین قیمت تمام شده این خدمات و قیمت بلیت ارائه شده، هزینه و درآمد وجود دارد. شرکت های ریلی مسافری هماهنگ نیستند و این شرکت ها اغلب از نظر مالی توانایی تعمیر واگن و خرید به موقع واگن های جدید را ندارند.

مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن گفت: در حال حاضر کمتر از هزار واگن مسافری در شبکه ریلی داریم اما به دلیل تقاضای عمومی حداقل به سه هزار واگن مسافری نیاز است. در عین حال، منابع کافی برای افزایش در دسترس بودن لکوموتیوها مورد نیاز است تا بتوانیم با ساخت ناوگان مسافری به بخش بزرگی از تقاضای سفرهای ریلی پاسخ دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک دولت معظم له و مجلس و همچنین با ارائه مشوق ها و تسهیلات لازم برای جذب سرمایه گذاری بیشتر از سوی بخش خصوصی در صنعت ریلی، به تدریج بر کمیت و کیفیت آن افزوده شود افزایش دهد. خدمات راه آهن به مردم عزیز.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت کمبود بلیت قطار چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت کمبود بلیت قطار چیست؟"، کلیک کنید.