افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا

افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا

منابع محلی امروز (دوشنبه) از شدت طغیان رودخانه ها در اروپای مرکزی و افزایش تلفات ناشی از بدترین سیل در حداقل دو دهه اخیر در این منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ESNA، دست کم 15 نفر در سیل از اتریش به رومانی جان خود را از دست دادند.

در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی، بارندگی های شدید چند روز گذشته باعث ریزش سقف ها و جاری شدن سیل شده است و به ویژه جمهوری چک، لهستان، اتریش و رومانی با وضعیت سختی روبرو هستند.

مقامات جمهوری چک از اولین مرگ بر اثر سیل امروز خبر دادند. گفته می شود این فرد در آب رودخانه «کراسوکا» در شمال شرق این کشور غرق شده است. هزاران نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده اند و برق صدها هزار خانوار قطع شده است. بسیاری از جاده ها و راه آهن نیز بسته است.

وضعیت در مناطق مرزی لهستان و جمهوری چک به ویژه بد است. این مناطق شاهد بدترین سیل در 30 سال گذشته بوده اند. دولت جمهوری چک در نظر دارد امروز تصمیمی برای ارائه کمک های مالی اضطراری به مردم سیل زده اتخاذ کند.

شهر کرانوف که در 240 کیلومتری شرق پراگ قرار دارد روز گذشته دچار سیل شد. معاون شهردار این شهر در گفت و گو با خبرگزاری CTK گفت: 70 تا 80 درصد فاضلاب ها زیر آب رفته و برای تخلیه شهر دیر شده است. این بدترین سیل در شهر از زمان فاجعه سیل سال 1997 است.

خطر ریزش سد در اتریش

به گزارش دویچه وله، هواشناسان همچنین پیش بینی کرده اند که اتریش در روزهای آینده شاهد بارش شدید باران باشد. اتفاقی که خطر شکستن برخی سدها را در این کشور افزایش داده است. همزمان سد شهر «سنت پولتن» شکسته و مسئولان به اسکان فوری شهروندان پرداخته اند.

25 هزار امدادگر در ایالت «ندراسترش» این کشور عملیات امداد و نجات را انجام می دهند و همزمان با کمک 1000 مرد و زن سرباز ارتش کشور به امدادگران کمک می کنند.

شهر «کلوتزکو» در لهستان پس از فروریختن یک سد دچار سیل شدید شد. در شهر برسلاو نیز هشدار سیل اعلام شده است. خطوط برق در مناطق سیل زده قطع شده و برخی از مناطق نیز با مشکل اتصال به شبکه تلفن همراه مواجه هستند. به دلیل سیل، شرکت راه آهن لهستان حرکت قطارها به جمهوری چک را لغو کرده است.

دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، بار دیگر خواستار تخلیه مناطق سیل زده شد.

طغیان رودخانه ها در کشورهای همسایه آلمان باعث افزایش سریع سطح آب برخی از رودخانه های باواریا و زاکسن شد. هشداری در ایالت بایرن صادر شده و پیش بینی می شود در روزهای آینده اوضاع آرام شود. در درسدن اما بر اساس پیش بینی ها، سطح البه در روزهای آینده به افزایش ادامه خواهد داد.

پایان خبر EDHA

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا"، کلیک کنید.