کاهش سرعت اینترنت همراه و رشد ۲ پله‌ای اینترنت ثابت

اسپید تست گزارش داد؛

کاهش سرعت اینترنت همراه و رشد ۲ پله‌ای اینترنت ثابت

بر اساس جدیدترین گزارش اسپیدتست در آگوست ۲۰۲۴ میلادی (ماه گذشته) رتبه ایران در رده بندی کشور‌هایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل یک پله کاهش، اما در رده بندی اینترنت ثابت ۲ پله رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری EDHA، ، طبق جدیدترین داده‌های سایت اسپیدتست که معیار سنجش آن بر اساس اینترنت داخلی کشور‌ها و نه اتصال به اینترنت بین الملل است، نشان می‌دهد در ماه گذشته میلادی (آگوست ۲۰۲۴)  میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۵.۸۰ و میانه سرعت اینترنت ثابت جهان ۹۳.۹۹ مگابیت برثانیه بوده است.

صعود ۲ پله‌ای ایران در رده بندی اینترنت ثابت

این درحالی است که میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایلی که در جولای ۲۰۲۴ منتشر شد، نشان داد که در هفتمین ماه میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۶.۰۹ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۹۴ مگابیت برثانیه بود.

سقوط یک پله ای ایران در رده بندی اینترنت موبایل

همچنین آمار وب سایت مذکور نشان داد در هشتمین ماه میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران به ترتیب ۳۶.۷۰ و ۱۴.۸۱ مگابیت برثانیه بوده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط در رده ۷۰ قرار گرفته است. اما در بخش رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت جایگاه ایران با ۲ پله صعود رده ۱۴۴ برای ایران ثبت شده است.

صعود ۲ پله‌ای ایران در رده بندی اینترنت ثابت

این درحالی است که در جولای ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۷.۴۱ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۴.۹۵ مگابیت برثانیه بوده است. از سوی دیگر در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل جایگاه ایران با ۴ پله سقوط رده ۶۹ و در بخش اینترنت ثابت با ۲ پله سقوط رده ۱۴۶ ثبت شده بود. بررسی کلی آمار و ارقام نشان می دهد کاهش سرعت اینترنت موبایل ایران بخشی از یک روند جهانی بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش سرعت اینترنت همراه و رشد ۲ پله‌ای اینترنت ثابت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش سرعت اینترنت همراه و رشد ۲ پله‌ای اینترنت ثابت"، کلیک کنید.