بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه

EDHA:

این سامانه بارشی خطراتی مانند رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گرد و غبار و در برخی نقاط را به همراه خواهد داشت.

روز جمعه اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و باختری، شرق کهگیلوا و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه در ارتفاعات تهران. استان های قزوین، البرز و مازندران، مناطق غربی سمنان و استان های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و باختری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال شرق آذربایجان، مناطق کوهستانی تهران، استان های البرز و مازندران، استان های یزد جنوبی. شرق زنجان و استان های کردستان و کرمانشاه روز شنبه شاهد عملیاتی شدن این سامانه خواهند بود.

این سامانه روز یکشنبه در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و باختری، کهگیلویه و بویار احمد، غرب و جنوب فعال است. ارتفاعات استان های اصفهان، شرق فارس، کرمان و تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین روز دوشنبه در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویار احمد، چهارمحال و بویار احمد سیستم بارانی ذکر شده است. باختری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، گلستان غربی و رشته کوه های فارس را شامل می شود.

خطرات ناشی از این سامانه شامل احتمال آبگرفتگی جاده ها، احتمال ریزش آب، احتمال وزش تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، شیب و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات می باشد. خسارت به سازه های موقت و نهال های آسیب دیده درختان و باغات و محصولات کشاورزی نشان داد.

در نتیجه اداره هواشناسی توصیه های پیشگیرانه از جمله احتیاط در سفرهای خارج از شهر، عدم ایستادن در حاشیه رودخانه ها و سواحل، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، فعالیت های کوه نوردی و کوچ عشایر، آمادگی اجرایی و آژانس های امدادی و توصیه به دقت در افتتاح پل ها، نظافت کانال ها و آبیاری و حفاظت از محصولات کشاورزی و انجام انواع کارهای کشاورزی.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه"، کلیک کنید.